Artistes residents

 
Cristina Ibañez-Tarter

El seu treball està marcat per un recull de registres que parteixen d’accions o informacions reals i que són modificats per construir una altra forma de classificar la realitat. D’aquesta manera la subjectivitat de l’autor i l’espectador apareix entre línies constantement, servint-se de les capacitats o incapacitats a l’hora d’executar una acció i convivint contínuament amb la interrelació entre l’espai i el temps.


Eva Marín


Marcin Cienski
(Cracòvia, 1976)

Des del meu punt de vista, un artista és un mitjà que uneix els espectadors amb l’immaterial, amb significats i mons ocults. Tant el públic com l’artista funcionen en un cert nivell de subconsciència – ni la creació ni la percepció són totalment controlades i conscients. M’agrada pensar que cada una de les meves pintures funciona com una pista, cadascuna és part d’una història més gran per ser completada per l’espectador. Ofereixo una peça del trencaclosques pel que fa a records i experiències individuals. En observar i donar la seva pròpia interpretació l’espectador participa i completa el procés creatiu. La interpretació mai està destinada a ser forçosa.

Busco el misticisme i la màgia en l’art. No estic interessat en l’art que juga amb les convencions, posant el medi en cometes. No m’en fio de l’art que es basa purament en l’intel·lecte. Al meu entendre, l’art visual ha de funcionar en un nivell diferent i ve d’un lloc diferent.


Maurici Torner
(Mataró, 1976)

Una posta en escena per crear entorns transitoris, efímers, més enllà d’allò real. Vull recollir trossets de quotidianitat, triar, cribar i fer-ne escenes. Transformar imatges, objectes, matèria i acostar-ho al meu lloc, fer-ho meu i signar-ho o pixar-m´hi, com els gossos.
Treballaré entorns a partir de la improvisació material, lumínica, del medi. A través de la juxtaposició d’imatges, del joc entre objectes, de la senzillesa de recursos i la fotografia.
Redefinir i apoderar, ara toca això. Agafar del meu voltant, del meu dins, digerir i vomitar. Recolocant, vinculant experiències, expandint i miniaturitzant objectes, llums, cossos, per aconseguir finalment una imatge digital, una escena, un lloc i un moment.
Proposo fer bodegons i natures mortes. Descontextualitzacions, costumisme i documentalisme fals.


Jordi Barreras Vida
(Premià de Mar, 1977)
http://jordibarrerasvida.blogspot.com

A nivell personal sempre he tractat de realitzar treballs fotogràfics relacionats amb la immigració, un dels factors principals és que el fet migratori, en la nostra societat, s’ha convertit durant els últims anys  en un dels esdeveniments socials de major transcendència. La meva carrera com fotoperiodista ha coincidit i evolucionat paral·lelament al fet immigratori.

Jordi Barreras va cursar els estudis de fotografia general a l’escola Grisart de Barcelona, especialitzant-se en fotoperiodisme. Va completar els seus estudis realitzant el postgrau de fotoperiodisme a la Universitat Autònoma de Bellaterra i realitzant el curs anual de fotografia avançada a l’escola Aula Fotogràfica. Ha assistit en diferents tallers a Can Xalant, entre ells el realitzat amb el fotògraf Nelson Garrido així com cursos de formació en fotografia digital. Actualment cursa el grau d’Humanitats a la Universitat Oberta de Catalunya.


Ro Caminal
(Barcelona)
http://vimeo.com/rocaminal/videos

Els meus treballs giren al voltant de varis eixos que conflueixen a l’espai públic, vistos des d’una posició crítica vers el sistema neoliberal.
El punt de partida es dóna en l’observació de fets o conductes que passen en aquest espai públic que criden la meva atenció, els relaciono amb algun concepte teòric, plantejo un projecte i analitzo la seva viabilitat i el seu impacte teòric i visual.
La voluntat dels meus projectes és donar visibilitat a certes qüestions, confrontar a l’espectador a plantejar- se el que passa al seu voltant i que per quotidià li escapa, promoure la implicació del grup estudiat en el projecte per fer efectiva la seva auto-representació i generar vincles de sociabilitat que d’altre banda no es produirien.